twitter


Elk jaar wordt tijdens de Nationale Coverdag de Prix de C'Oeuvre als de award uitgereikt. Nieuw dit jaar is de Cover van het Jaar. Bij de Prix de C'Oeuvre bepaalt een vakjury de winnaar, maar bij de Cover van het Jaar beslist het brede publiek wie met de eer mag gaan strijken.


Prix de C'Oeuvre

Voor de Prix de C'Oeuvre kan niet worden ingezonden. De jury, die op basis van voorkeuren een longlist samenstelt, beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar).

Uit deze longlijst selecteert elk jurylid tien mogelijke kanshebbers. De longlist wordt uiteindelijk teruggebracht tot een shortlist van tien titels waarvan de jury minimaal vijf nominaties selecteert. De jury kent aan de nominaties een ranking toe.

De vijf nominaties worden vervolgens voorgelegd aan ruim 250 professionals uit het vak. Iedereen kan zijn/haar eigen ranking bepalen. Deze ranglijst wordt gematcht met de lijst van de vakjury en levert een uiteindelijke winnaar op die op 22 mei tijdens de Coverdag bekend wrdt gemaakt. De nominaties van de vakjury worden tijdig op het web gepubliceerd.

De jury van de Prix de C'Oeuvre is als volgt samengesteld:

» Jaap Biemans, Coverjunkie.com
» Willem-Albert Bol, Vodafone
» Sak van den Boom, CustomerMediaCouncil – voorzitter
» Matthias Boswinkel, Studio ROOM
» Sabine Verschueren, Artdirector
» Rob van Vuure, Creative Director
» Beate Wegloop, art director VPRO gids.


Insturen voor Cover van het Jaar 2013!

Voor de Cover van het Jaar 2013 worden uitgevers, producenten of art directors van gedrukte of digitale periodieken nadrukkelijk uitgenodigd tot uiterlijk 11 april aanstaande hun beste cover van 2013 in te sturen. Dit geldt dus voor uitgevers van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media). Uit de inzendingen selecteert de jury vijf nominaties die begin mei bekend worden gemaakt. Vervolgens mag het publiek via deze website tot 15 mei online stemmen op deze vijf nominaties. De meeste stemmen bepaalt uiteindelijk de winnaar van de award voor de Cover van het Jaar. Die wordt op 22 mei tijdens de Coverdag bekend gemaakt. 

Criteria voor inzenden:

1. covers van publieks– en vaktijdschriften kunnen meedingen (print en digitale covers);

2. cover gemaakt in 2013

3. maximaal 1 cover per titel inzenden (.pdf)

Een inzending voor de Cover van het Jaar bevat: het officiele inschrijfformulier en de beste cover in highres uit het jaar 2013. Dit kan o.v.v. Cover van het Jaar worden ingestuurd naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .
Bij vragen kunt u contact opnemen met Martine Benjamins, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of 0348-485088

 

 

Event informatie


Datum:
22 mei 2014

Locatie:
DeFabrique® Utrecht

Prijzen:
» Normaal tarief € 395,-

Korting voor:
» MarketingTribune abonnees
» Deelnemers voorgaande edities
» ZZP'ers

Gold sponsors

roto smeets

Silver sponsors

123rf    HaboDaCosta

Partners

MT-contentmarketing PUBLISH logo redlogo TM fcnuv